جمعیت هلال احمر ماهان

جمعیت هلال احمر ماهان
جمعیت هلال احمر ماهان در سال 1345در شهر ماهان توسط خیرین و کمکهای مردمی تاسیس شد.که هم اکنون دارای 80 امدادگر ، 120 نفر اعضای جوانان، 50 نفر داوطلب، 20 نفر عضو تیم امداد و نجات کوهستان که بصورت حرفه ای انجام وظیفه میکنند و دارای کانون های آزاد ،دانش آموزی و طلاب که با170 نفر عضو در حال فعالیت است.و این موسسه در حوزه های امدادونجات،جوانان ،داوطلبان و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است.
نویسندگان

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

 

همزمان با شهادت امام سجاد (ع) هئیت علی اکبر جوانان هلال احمرماهان مراسم عزاداری و زیارت عاشورایی برپا نمود. در این مراسم تعدادی از اعضای جوانان ،داوطلبان جمعیت هلال احمر ماهان حضور داشتند

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۲ ، ۰۹:۱۹
روابط عمومی

عاشورا

همزمان با مراسم پر شور تاسوعا و عاشورای حسینی واحد جوانان جمعیت هلال احمر  ماهان با کمک واحد امداد این جمعیت اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در میدان عاشورای ماهان نمود.در این ایستگاه ها که در روز تاسوعا توسط واحد برادران و در روز عاشورا توسط واحد خواهر دایر گردید خدماتی همچون تست فشار خون ، قند خون و خدمات امدادی به عزاداران حسینی ارائه گردید.

شایان ذکر است که همچنین یک چادر گروهی جهت رفاه حال عزاداران در این محل توسط واحد امداد ماهان دایر گردید

.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۴:۴۶
روابط عمومی

برخورد یک دستگاه پراید با موتور سیکلت


در مورخه 20 آبان 92 حادثه برخورد یک دستگاه پراید با موتور سیکلت به پایگاه امداد ماهان گزارش گردید. این حادثه که در  جاده بم به کرمان رخ داد دو مصدوم بر جای گذاشت، مصدومین توسط اکیپ جمعیت هلال احمر ماهان به بیمارستان شهید باهنر کرمان اعزام گردیدند.


برخورد یک دستگاه پژو 405 با یک دستگاه پژو 206  4 بر جای نهاد


این حادثه  در ساعت 16.17 مورخه 92/08/20 به وقوع پیوست و تیم امداد و نجات ماهان بعد از اطلاع از حادثه در محل حاضر شدند . و عملیات رها سازی با کمک ست هیدرولیک توسط این تیم بعد یک ساعت انجام شد .3 نفر از مصدومین به صورت سرپایی درمان و یکی از مصدومین توسط تیم نجات به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد .


برخورد یک دستگاه تریلی با دو دستگاه پژو 405 و یک بنز 911


این حادثه  در ساعت3.35 بامداد مورخه 92/08/21 به وقوع پیوست و تیم امداد و نجات ماهان بعد از اطلاع از حادثه در محل حاضر شدند . و عملیات رها سازی با کمک ست سنگین و سبک توسط این تیم انجام شد .این حادثه  5 مصدوم بر جای نهاد که یکی از مصدومین توسط تیم نجات به بیمارستان شهید باهنر کرمان منتقل شد .


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱ ۲۱ آبان ۹۲ ، ۱۹:۲۱
روابط عمومی


عزای علی اکبر



همزمان با عزای علی اکبر (ع) در هشتمین روز از ماه محرم اعضای کانون غنچه ها و امدادگران جمعیت هلال احمر ماهان به همراه مسئول جوانان این جمعیت در مراسم عزای حسینی که در محل مسجد قائم ماهان برگزار گردید شرکت کردند


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۲۱ آبان ۹۲ ، ۱۶:۲۶
روابط عمومی

بازاموزی جوانان


به مناسبت سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر ، دوره ی باز آموزی آشنایی با دستگاه های نجات ویژه اعضای خواهر جوانان هلال احمر ماهان در محل این جمعیت به مدت یک روز برگزار گردید.

در این دوره بازآموزی ، نحوه عملکرد ست پنوماتیک ، دستگاه های زنده یاب تصویری و صوتی، کپسول HNE ، دستگاه SOS و کامبی تولز  به اعضا آموزش داده شد.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۱۵ آبان ۹۲ ، ۱۸:۰۹
روابط عمومی





به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان و همزمان با سراسر کشور امدادگران ،نجاتگران،پیشاهنگان و غنچه های جمعیت هلال احمر ماهان همراه با مسئولین این جمعیت با شعار مرگ بر آمریکا در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند تا انسجار خود را از استکبار جهانی نشان دهند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۱۳ آبان ۹۲ ، ۱۲:۳۵
روابط عمومی


مانور زلزله مدرسه بدر ماهان


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان مانور زلزله ای به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در مورخه ۹/۸/۹۲ در  دبیرستان دخترانه بدر  توسط اکیپ امدادگران دختر و پسر جمعیت ماهان برگزار گردید. در این مانور زلزله که با حضور مسئولین شهر ماهان و رئیس ،مسئول جوانان و مسئول امداد جمعیت هلال احمر ماهان برگزار گردید جناب اقای زندی مسئول حراست آموزش و پرورش ماهان ضمن تشکر از اکیپ هلال احمر توضیحاتی درباره هفته پدافند غیرعامل بیان کردند.


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۱۱ آبان ۹۲ ، ۱۳:۰۸
روابط عمومی