جمعیت هلال احمر ماهان

جمعیت هلال احمر ماهان
جمعیت هلال احمر ماهان در سال 1345در شهر ماهان توسط خیرین و کمکهای مردمی تاسیس شد.که هم اکنون دارای 80 امدادگر ، 120 نفر اعضای جوانان، 50 نفر داوطلب، 20 نفر عضو تیم امداد و نجات کوهستان که بصورت حرفه ای انجام وظیفه میکنند و دارای کانون های آزاد ،دانش آموزی و طلاب که با170 نفر عضو در حال فعالیت است.و این موسسه در حوزه های امدادونجات،جوانان ،داوطلبان و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است.
نویسندگان

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از امداد رسانی به سه خانواده گرفتار درسیل روستای سکنج ماهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان معین الدینی گفت بارش شدید باران در کوه های سکنج ماهان باعث جاری شدن سیل در این روستا شد.

وی افزود : در اثر این سیلاب سه خانواده در دره سکنج گرفتار شدند 

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان گفت : اکیپ امداد و نجات ماهان بالافاصله پس از اطلاع به منطقه اعزام شدند.

معین الدینی خاطر نشان کرد: خانواده های گرفتار توسط اکیپ امداد ماهان نجات یافتند.

این مسئول همچنین از برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه وانت بار در محور سکنج خبر داد و افزود :این حادثه دو  مصدوم داشته است.

وی یادآور شد :مصدومین پس از انجام اقدامات اولیه به مراکز درمانی منتقل شدند.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۹
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان : هدف از صعود اعضای تیم امداد و نجات و جوانان این جمعیت به قله 4 هزار و 123 متری سه شاخ جوپار افزایش توان امدادی آنان است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان به مناسبت عید سعید فطر تیم امداد و نجات کوهستان و جوانان  این جمعیت به قله  چهار هزار و 123 متری سه شاخ جوپار صعود کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان گفت: هدف از این صعود تقویت توان امدادی تیم امداد و نجات و جوانان ماهان است .

وی افزود در این صعود دو روزه اعضای تیم مهارت های صعود و فرود و نجات  در ارتفاع را فرا گرفتند.

معین الدینی در ادامه گفت  : اعضای این تیم با شعار دوستی با طبیعت اقدام به پاک سازی محیط اطراف جانپناه اول این منطقه کردند.

این مسئول یاد آور شد : در این صعود توسط تیم امداد و نجات کوهستان ماهان به یک گروه کوهنوردی نیز کمک رسانی شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۲۳:۱۲
روابط عمومی
رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از توزیع 50 سبد کالا ، 500 پرس غذا بین نیازمندان و جمع آوری 21 میلیون ریال وجه نقد برای کمک به مردم مظلوم یمن توسط واحد داوطلبان این جمعیت خبر داد.

علیرضا معین الدینی گفت:طرح همای رحمت هر ساله در ماه مبارک رمضان با هدف کمک به نیازمندان و مستمندان آبرومند توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا می شود.

وی بیان کرد در این طرح نیازمندان و مستمندان توسط داوطلبان شناسایی و سبد کالا بدون مراجعه به جمعیت و درب منزل آنان تحویل می گردد.

این مسئول خاطر نشان کرد:همزمان با شب های قدر 50 سبد کالا حاوی برنج ، روغن،قند و شکر و انواع کنسروجات به قیمت 30 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.
وی از جمع آوری 21 میلیون ریال وجه نقد برای کمک به مردم مظلوم یمن خبر داد و افزود این وجه نقد در طول ماه رمضان و روز عید فطر توسط واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر ماهان جمع آوری شده است.
معین الدینی با بیان اینکه افطاری دادن یک سنت است و نوعی عبادت محسوب می شود یاد آور شد : 500 پرس غذا توسط خیرین ماهان ( محسن ترکزاده، فرهاد ملک زاده) پخته و در هفته پایانی ماه مبارک رمضان توسط داوطلبین جمعیت هلال احمر  ماهان درب منزل نیازمندان توزیع شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۰:۱۹
روابط عمومی

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان : پیوستن به کمپین « من یمنی هستم» ، پاسخی به اصل بشردوستی هلال احمر و نشانه همدلی با ملت مظلوم یمن است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان روز قدس و همگام با مردم سراسر کشور مسئولین و اعضای جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر ماهان با حضور گسترده خود در راهپیمایی و تشکیل کمپین « من یمنی هستم » توسط واحد امور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان در مسیر راهپیمایی و محل تجمع راهپیماییان در مسجد جامع  این شهرستان انزجار خود را از کشتار مردم بی گناه یمن و غزه اعلام کردند.

طاهره خالقی مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان گفت : بشر دوستی یکی از اصول مهم هلال احمر است و در این شرایط که مردم یمن با دهان روزه زیر آتش جنگنده های عربستان سعودی قرار دارند ما باید پایبندی خود به این اصل را نشان دهیم.

وی افزود :همه مردم به ویژه اعضای جمعیت هلال احمر در برابر مردم مظلوم یمن وغزه مسئول هستند و باید از حقوق آنان به عنوان همنوع دفاع کنند .

خالقی تصریح کرد : پیوستن به کمپین « من یمنی هستم» با تاسی از سخن پیامبر اکرم (ص) که می فرمایند : « انا یمانی .من یمنی هستم» اقدام بسیار خوبی است که توسط اعضای جوانان جمعیت هلال احمر ماهان اجرا و با استقبال گسترده مردم همیشه در صحنه ماهان روبرو شد .

وی از حضور گسترده اعضای جوانان و امدادگران این شهرستان در راهپیمایی روز قدس قدرانی کرد.


تصاویر در ادامه مطلب 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۴:۳۲
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری جشن میلاد دومین امام شیعیان جهان در مسجد امام حسن (ع) این شهر با همکاری هئیت محبین اباصالح المهدی خبر داد. 


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان مراسم جشنی توسط جمعیت هلال احمر ماهان و با همکاری هئین محبین اباصالح المهدی (عج) در مسجد امام حسن (ع) برگزار شد.

به گفته ی علیرضا معین الدینی رئیس جمعیت هلال احمر ماهان جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) با حضور اعضای هلال احمر  و جمع کثیری از مردم برپا شد و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)  به مدیحه سرایی پرداختند.

وی از اجرای تئاتر توسط هنرمندان صدا و سیمای استان کرمان ، اجرای مسابقات متنوع و نور افشانی به عنوان برنامه های اجرایی در این شب نام برد که با استقبال خوب شرکت کنندگان روبرو شد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۳:۰۴
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از مصدوم شدن سه نفر در اثر برخورد یک دستگاه پراید با موتور سیکلت در جاده سکنج خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پراید با موتور سیکلت درساعت 15.20 پنج تیر ماه در جاده سکنج ماهان سه نفر مصدوم شدند.

وی گفت: اکیپ امداد و نجات ماهان بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع حادثه به محل تصادف اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان یادآور شد: مصدومین پس از انجام اقدامت اولیه  توسط  امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.





۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۳۹
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان:شهدای مبارزه با مواد مخدر نماد از خودگذشتگی در راه پیشگیری از بلای خانمان سوز اعتیاد هستند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر تعدادی از اعضای کانون آزاد ماهان با همراهی رئیس و مسئول امور جوانان این شعبه با خانواده شهید جواد خالقی از شهدای مبارزه با مواد مخدر دیدار کردند.

علیرضا معین الدینی در جمع خانواده شهید جواد خالقی گفت : این شهدا نماد از خود گذشتگی در راه پیشگیری از آسیب بزرگ اجتماعی و بلای خانمان سوز مواد مخدر و اعتیاد هستند که موجب نابودی سرمایه انسانی کشور می‌شود.

وی تصریح کرد : باید یاد و خاطره شهدا همواره در فضای جامعه طنین‌انداز باشد تا همه بدانیم که عزت و استقلال کشور مرهون ایثار و فداکاری چه کسانی است.

در این دیدار والدین شهید خالقی به بیان خاطراتی از این شهید گرانقدر پرداختند .


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۴ ، ۱۱:۱۳
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری مانور نه به اعتیاد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی گفت : مانور نه به اعتیاد"  همزمان با پنج تیر ماه روز جهانی ماود مخدر در ماهان برگزار شد .

وی اظهار کرد در این مانور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان با تشکیل زنجیره انسانی با شعار "احتیاط کنیم، اعتیاد نزدیک است" و "به تندرستی بیاندیشیم، نه به اعتیاد" در میدان شاه نعمت الله ولی ماهان تشکیل دادند.

معین الدینی تصریح کرد هدف از بر پایی این مانور آگاه سازی جوانان و جامعه نسبت به مواد مخدر است و به همین منظور بروشور « راه های پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان » که توسط واحد جوانان این جمعیت طراحی شده بود و سی دی نه به اعتیاد توسط اکیپ سحاب و اعضای جوانان این شعبه در مسجد جامع ، خیابان ها و پارک های ماهان توزیع شد.

وی کودکان را مشوقین بزرگ در جامعه دانست و گفت : برای استفاده از ظرفیت های کودکان ایستگاه نقاشی با موضوع اعتیاد در حسینه مسجد جامعه ماهان برگزار شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ تیر ۹۴ ، ۱۵:۱۹
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان : از برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد با هدف آگاه سازی جوانان و جامعه توسط کانون آزاد این شعبه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مهارت های زندگی توسط کانون آزاد ماهان و با حضور سروان شجاع حیدری جانشین فرمانده نیروی انتظامی ماهان در جمعیت هلال احمر این شعبه برگزار شد.

علیرضا معین الدینی رئیس جمعیت هلال احمر ماهان گفت : هدف از برگزاری این کارگاه  اشاعه و ترویج آگاهی عمومی جامعه، پیشگیری از اعتیاد، بررسی علل عوامل گرایش به اعتیاد و ارایه راهکارهای عملی جهت عدم گرایش به مواد مخدر است.

 وی اظهار داشت آگاهی و کسب مهارت های رفتاری مهمترین راه پیشگیری از اعتیاد است و برگزاری این کارگاههای آموزشی می تواند گامی موثر باشد

سروان شجاع حیدری با بیان اینکه 91 درصد از موارد اعتیاد به مسائل اجتماعی مربوط است گفت :با آگاه سازی جامعه می توانیم تا حد زیادی از اعتیاد پیشگیری کنیم

وی گفت برگزاری کارگاه های آموزشی می تواند نقش مهمی در آگاه سازی جامعه داشته باشد و نیروانتظامی ماهان آمادگی همکاری با جمعیت هلال احمر این شهرستان برای برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی دارد.

در این کارگاه شرکت کنندگان با انواع مواد مخدر ،عوارض و خطرات آن  و روشهای پیشگیری از اعتیاد آشنا شدند.



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۷:۱۵
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن 13  نفر بر اثر برخورد یک دستگاه پژو 405 به گاردریل  در نزدیکی پلیس راه ماهان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پژو 405 (افغانی کش) به گاردیل درساعت 9.10 صبح در نزدیکی پلیس راه ماهان یک نفر کشته و 13 نفر مصدوم شدند.

وی گفت: اکیپ امداد و نجات ماهان بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع حادثه به محل تصادف اعزام شد.

وی تصریح کرد: در این حادثه یک نفر کشته و 13 نفر مصدوم شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان یادآور شد: مصدومین پس از رها سازی با ست سنگین توسط  امداد هوایی و اوژانس 115 ماهان به مراکز درمانی منتقل شدند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۸:۳۶
روابط عمومی