جمعیت هلال احمر ماهان

جمعیت هلال احمر ماهان
جمعیت هلال احمر ماهان در سال 1345در شهر ماهان توسط خیرین و کمکهای مردمی تاسیس شد.که هم اکنون دارای 80 امدادگر ، 120 نفر اعضای جوانان، 50 نفر داوطلب، 20 نفر عضو تیم امداد و نجات کوهستان که بصورت حرفه ای انجام وظیفه میکنند و دارای کانون های آزاد ،دانش آموزی و طلاب که با170 نفر عضو در حال فعالیت است.و این موسسه در حوزه های امدادونجات،جوانان ،داوطلبان و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است.
نویسندگان

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از اهدای 21000 سی سی خون توسط امدادگران وجوانان این جمعیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان ایستگاه سیار اهدای خون با شعار اهدای خون اهدای زندگی همزمان با آخرین روز از ماه محرم  در جمعیت هلال احمر ماهان برپا شد.

به گفته ی علیرضا معین الدینی در این امر خداپسندانه اعضای جوانان ، داوطلبان ، امدادگران،نجاتگران و کارمندان جمعیت هلال احمر ماهان به همراه  اقشار مختلف مردم این شهر و مسئولین برای زندگی بخشیدن به همنوعان خود شرکت کردند .

وی افزود : در این امر خداپسندانه جوانان ، امدادگران و مردم ماهان 21000 سی سی خون خود را برای زندگی بخشیدن به همنوعان خود اهدا کردند.

معین الدینی از حضور غنچه های این جمعیت در پایگاه اهدا خون خبر داد و گفت: در این برنامه غنچه ها ضمن قدرانی از اهداکنندگان، با مراحل اهدا خون از نزدیک آشنا شدند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۷
روابط عمومی

مسئول امور جوانان ماهان از برگزاری دوره آموزش امداد و کمک های اولیه و آشنایی با هلال احمر در مدرسه زینبیه ماهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان، طاهره خالقی اظهار کرد: همزمان با هفته پدافند غیر عامل و ضرورت آموزش دانش آموزان برای آمادگی در مقابله با حوادث و ارتقا سطح آگاهی آنان ، دوره آموزشی یکروزه آموزش امداد و کمک های اولیه، آشنایی با جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ ، اقدامات ضروری در هنگام زلزله در دبستان زینبیه ماهان برگزار شد.

وی افزود: دانش آموزش این مدرسه پس از فراگیری اصول ایمنی در زلزله، پناه گیری در زلزله و آموزش کمک های اولیه مانور فرضی زلزله را اجرا کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۲:۲۴
روابط عمومی


رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری مانور پدافند غیر عامل در مدارس شهر ماهان با همکاری آموزش و پرورش این شهر خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان، علیرضا معین الدینی اظهار کرد مانور زلزله به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در مدرسه شهید ایرانمنش ماهان با همکاری آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.

وی افزود: باتوجه به زلزله خیز بودن استان کرمان تمام افراد باید با اقدامات قبل، حین و بعد از زلزله آشنا شوند و مانور زلزله بهترین راه برای آموزش عملی این اقدمات است.

معین الدینی با اشاره به اینکه دانش آموزان بهترین مروجین در جامعه هستند تاکید کرد: ارائه آموزش های امدادی در مدارس می تواند برای پیشگیری و مقابله با حوادث بسیار موثر باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از حضور تیم های کوهستان، اسکان اضطراری ، امداد و کمک های اولیه ، جستجو و نجات در آوار و پشتیبانی در این مانور خبر داد و افزود: اعزام تیم جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات مصدومین،  برپایی کار گاه تریاژ، برپایی کارگاه تیرول،  انتقال مصدومین با بسکت و سفره ی نجات از ارتفاع توسط تیرول،  انجام عملیات صعود و فرود ، برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و  اطفائ حریق از جمله برنامه های اجرا شده در این مانور است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۰
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برپایی ایستگاه سلامت در روز عاشورا و پوشش امدادی مراسم عزاداری عاشورا توسط اعضای جوانان و امداد این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان اکیپ های امدادی و اعضای جوانان ماهان با برپایی ایستگاه سلامت عزاداری عاشورا ماهان را پوشش دادند .

علیرضا معین الدینی اظهار کرد: در ایستگاه سلامت برپا شده در میدان عاشورا ماهان تست قند خون 197 نفر و تست فشار خون بیش از 500 نفر از عزاداران حسینی بررسی شد.

وی افزود: دختر بچه 4 ساله ای که در مراسم عزاداری گم شده بود توسط اکیپ امداد ماهان پیدا و تحویل خانواده اش داده شد.

معین الدینی با بیان آمادگی کامل جمعیت هلال احمر ماهان در پوشش امدادی مراسمات عزاداری  افزود: در روز عاشورا اکیپ های امدادی ماهان یک مصدوم داشتند که به مرکز درمانی منتقل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۰۹:۲۹
روابط عمومی

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت علی اصغر(ع) توسط غنچه های ماهان خبر داد.


طاهره خالقی گفت: در هفتمین روز از ماه محرم و همزمان با شهادت طفل شش ماهه امام حسین(ع)، مراسم عزاداری توسط غنچه های هلال احمر ماهان در مهد و پیش دبستانی این شهر برگزار شد.

وی افرود: در این مراسم غنچه های ماهان ضمن سیاه پوش کردن فضای مهد کودک، با پوشیدن لباس مشکی و آوردن لوازم عزاداری علاقه خود به امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر (ع) و حزن و اندوه خود از شهادت ایشان را با نوحه سرایی نشان دادند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ آبان ۹۴ ، ۰۸:۱۸
روابط عمومی