جمعیت هلال احمر ماهان

جمعیت هلال احمر ماهان
جمعیت هلال احمر ماهان در سال 1345در شهر ماهان توسط خیرین و کمکهای مردمی تاسیس شد.که هم اکنون دارای 80 امدادگر ، 120 نفر اعضای جوانان، 50 نفر داوطلب، 20 نفر عضو تیم امداد و نجات کوهستان که بصورت حرفه ای انجام وظیفه میکنند و دارای کانون های آزاد ،دانش آموزی و طلاب که با170 نفر عضو در حال فعالیت است.و این موسسه در حوزه های امدادونجات،جوانان ،داوطلبان و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است.
نویسندگان

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

همزمان با اغاز هفته کتاب و کتابخوانی اعضای جوانان و امدادگران ماهان در مراسم غبار روبی گلزار شهدای ماهان شرکت کردند .


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی اعضا جوانان و امدادگران ماهان به همراه رییس،مسئول امور جوانان و مسئول امداد و نجات این شعبه به دعوت ریاست کتابخانه عمومی ماهان در مراسم غبار روبی گلزار شهدای این شهر حضور یافتند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۲۰:۰۴
روابط عمومی

امدادگران و نجاتگران ماهان با برپایی چادر های امدادی رزمایش بزرگ عاشوراییان گردان بیت المقدس را پوشش دادند.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان امدادگران و نجاتگران شهرستان ماهان با حضور در رزمایش بزرگ عاشوراییان اقدام به پوشش امدادی این رزمایش کردند. به گفته ی معین الدینی این رزمایش از تاریخ 22 تا 23 آبان ماه سال جاری در عبدل آباد محی آباد برگزار شد و دو اکیپ امدادی با حضور و برپایی چادرهای امدادی این رزمایش را پوشش دادند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۹:۳۴
روابط عمومی


دوره ی آموزشی یک روزه آشنایی با اصول اولیه امداد و نجات کوهستان ویژه اعضای هیئت کوهنوردی ماهان در کوه هودی این شهر برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان اعضای هیئت کوهنوردی ماهان در دوره ای یک روزه اصول اولیه امداد و نجات در کوهستان را فرا گرفتند. به گفته ی معین الدینی رییس جمعیت هلال احمر ماهان 50 نفر از اعضای هیئت کوهنوردی ماهان در این دوره که در کوه های هودی این شهر توسط واحد امداد و نجات ماهان برگزار شد حضور داشتند و آموزش های لازم را توسط حسینی مسئول امداد و نجات این شعبه به کوهنوردان آموزش داده شد/


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۳ ، ۱۹:۱۷
روابط عمومی
دوره امداد وکمک های اولیه اعضای جوانان جمعیت هلال احمر ماهان توسط باشگاه امدادگران این شعبه برگزار شد 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با 67 امین سالروز تاسیس سازمان جوانان هلال احمر ایران دوره باز آموزی اعضا جوانان جمعیت هلال احمر ماهان برگزار شد. به گفته ی معین الدینی ریاست جمعیت هلال احمر ماهان  دوره ی بازاموزی یک روزه امداد و کمک های اولیه اعضای جوانان این جمعیت در روز جمعه مورخه ی 16 ابان ماه سال جاری توسط باشگاه امدادگران و نجاتگران ماهان برگزار شد و اعضا آموزش های مرتبط با کمک های اولیه را فرا گرفتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۳ ، ۱۳:۴۰
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان حجت السلام سجادی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان عصر عاشورا  از پست های امدادی و سلامت مستقر در عبدل اباد  محی اباد بازدید نمود و  مستقیما در جریان فعالیت های امدادگران ، داوطلبان و جوانان مستقر در محی اباد قرار گرفت.حجت السلام سجادی ضمن تشکر از فعالیت های داوطلبانه و خداپسندانه اعضای حاضر در پست  با حضور در چادر سلامت جمعیت هلال احمر ماهان چک آپ سلامت انجام داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۹:۲۳
روابط عمومی

جمعیت هلال احمر ماهان در قالب تیم های امدادی , ایستگاه های سلامت و صلواتی مراسمات عزاداری ماهان ، محی آباد و جوپار را در روز های تاسوعا و عاشورای حسینی پوشش داد 


تصاویر بیشتر در ادامه مطلب 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۹:۰۵
روابط عمومی

در روز عاشورا روزی که گره خورده با فداکاری و امدادگری اعضا جمعیت هلال احمر ماهان از غنچه و جوان تا امدادگر و داوطلب ، لباس هلال احمر بر تن کردند تا با خدمت رسانی به عزاداران امام حسین (ع) و یارانش اثبات کنند هنوز ریشه فداکاری و انسان دوستی خشک نشده است.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با عاشورای حسینی جمعیت هلال احمر ماهان با سه اکیپ امدادی و برپایی ایستگاه سلامت مراسمات عزاداری ماهان و محی اباد را پوشش داد. علیرضا معین الدینی رییس جمعیت هلال احمر ماهان با بیان اینکه اعضای این جمعیت از همه کانون ها و واحد ها از غنچه تا داوطلب درفعالیت های روزعاشورا شرکت داشته اند افزود : سه اکیپ امدادی از صبح  تا عصرعاشورا مراسمات عزاداری ماهان و محی اباد را پوشش دادند و عملیات امدادرسانی به 5 عزادار در ماهان و 3 عزادار در محی اباد انجام شد که 3 نفر از عزادارن که یک نفر دچار درد در قفسه سینه و فشار خون بالا ، یک نفر دچار حملات آسمی و نفر سوم دچار اسیب دیدگی از ناحیه شکمی شده بود به اورژانس ماهان منتقل شدند 

وی ازحضور غنچه های هلال احمر ماهان در مراسم عزاداری این شهر خبر داد و افزود حضور ابن غنچه ها در جایگاه ویژه هلال احمر در میدان عاشورای ماهان هم نمادی بود برای اینکه فرهنگ امدادگری کوچک و بزرگ ندارد و هم این خردسالان همراه با هیئت های عاشورایی به عزاداری پرداختند.

معین الدینی به همکاری تنگاتنگ اعضای جوانان و داوطلبان  این جمعیت اشاره کرد و فعالیت های انجام شده توسط این اعضا را این گونه برشمارد :

برپایی ایستگاه سلامت (تست قند خون و فشار خون ) در ماهان و محی اباد و خدمت رسانی به صدها نفر از عزاداران حسینی

 برپایی جایگاه ویژه سالمندان و کودکان

برپایی ایستگاه ویژه اهدا عضو در ماهان و محی اباد  و پخش بروشور های راهنمای عضویت در سایت اهدای عضو و حضور یک امدادگر جهت پاسخگویی به مشکلات عضویت در سایت اهدای عضو

پخش بروشور های آموزشی ویژه هفته پدافند غیر عامل 

 و پخش بسته های نذری در صفوف نماز گزاران ظهر عاشورا

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۱۸:۵۵
روابط عمومی

جمعیت هلال احمر ماهان با حضور اکیپ های امدادی و اعضای جوانان مراسمات عزاداری ماهان و جوپار را در روز تاسوعا پوشش داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان اکیپ های امدادی و اعضای جوانان ماهان با برپایی ایستگاه سلامت عزاداری های را پوشش دادند . معین الدینی رییس جمعیت هلال احمر ماهان فعالیت های اعضای جوان این جمعیت را در روز تاسوعا اینگونه بیان کرد: حضور در عزاداری ،برپایی ایستگاه سلامت (تست فشارخون) ، برپایی چادر گروهی ویژه استراحت سالمندان ، کودکان و بیماران ، پخش سی دی های مشک زخمی بین عزادارن ، بخش بروشور های راهنمای عضویت در سایت اهدا خون و پخش بروشور های آموشی هفته پدافند غیر عامل 

معین الدینی با بیان آمادگی کامل جمعیت هلال احمر ماهان در پوشش امدادی مراسمات عزاداری  افزود در روز تاسوعا اکیپ های امدادی ماهان دو مصدوم داشتند یک پسر بچه در ماهان که از ناحیه دست مصدوم شده بود و در جوپار یک مورد افتادن اعضای تعزیه خوان  از روی اسب بر زمین  بود برای هر دو مورد اقدامات لازم انجام گردیده است .


حجت السلام سجادی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلا احر استان کرمان در دیدار با اکیپ امدادی مستقر در جوپار از حضور این امدادگران  قدرانی کرد و گفت : امیدوار است که جمعیت هلال احمر با حضور خود در مراسمات و پوشش عزاداری ها بتواند به عزاداران حسینی خدمت رسانی کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۳ ، ۰۸:۱۹
روابط عمومی

هزار بسته نذری توسط اعضای جوانان جمعیت هلال احمر ماهان جهت پذیرایی از عزاداران در عصر تاسوعا آماده شد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان در آستانه ی فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اعضا جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر ماهان برای پوشش کامل مراسمات عزاداری شهرستان ماهان آماده شدند .معین الدینی ریاست جمعیت هلال احمر ماهان از آماده سازی هزار بسته نذری توسط اعضا جوانان این جمعیت خبر داد و افزود : این جمعیت امادگی کامل برای پوشش امدادی مراسمات عاشورا و تاسوعا شهرستان ماهان را دارد و اکیپ های امدادی ، اعضای جوانان و داوطلبان این جمعیت آماده خدمت رسانی به عزادارن حسینی می باشند .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۳ ، ۲۰:۱۰
روابط عمومی
اعضای جوانان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر ماهان همراه با رییس این جمعیت در مراسم تشییع پیکر پاک شهید گمنام دفاع مقدس حضور یافتد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با پنجمین روز از محرم  الحرام پیکر پاک یک شهید گمنام در ماهان تشییع شد. به گفته ی معین الدینی رئیس جمعیت هلال احمر ماهان امدادگران و نجاتگران ماهان بعد از  حضور در  عزاداری حسینی سپاه پاسداران این شهر در مراسم تشییع پیکر پاک این شهید که از سپاه پاسداران ماهان تا مزار شهدای این شهر برگزار شد شرکت و با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید بیعت کردند.





۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ آبان ۹۳ ، ۱۱:۰۵
روابط عمومی