جمعیت هلال احمر ماهان

جمعیت هلال احمر ماهان
جمعیت هلال احمر ماهان در سال 1345در شهر ماهان توسط خیرین و کمکهای مردمی تاسیس شد.که هم اکنون دارای 80 امدادگر ، 120 نفر اعضای جوانان، 50 نفر داوطلب، 20 نفر عضو تیم امداد و نجات کوهستان که بصورت حرفه ای انجام وظیفه میکنند و دارای کانون های آزاد ،دانش آموزی و طلاب که با170 نفر عضو در حال فعالیت است.و این موسسه در حوزه های امدادونجات،جوانان ،داوطلبان و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است.
نویسندگان

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است


رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از مصدوم شدن  هفت  نفر بر اثر برخورد  یک دستگاه پژو 206 با گاردریل  و واژگونی یک دستگاه سمند خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی اظهار داشت: در اثر برخورد یک دستگاه پژو 206 با گاردریل در نیمه شب گذشته در اتوبان هفت باغ ماهان پنج  نفرمصدوم شدند.

وی گفت: اکیپ امداد و نجات ماهان بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع حادثه به محل تصادف اعزام شدند.

معین الدینی تصریح کرد: در این حادثه پنج نفر مصدوم گشتند که پس از رهاسازی و انجام اقدامات اولیه توسط اورژانس 115 و امبولانس هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

همچنین وی از واژگونی یک دستگاه سمند در جاده قدیم ماهان خبر داد افزود این حادثه دو مصدوم داشته است که بعد از انجام اقدامات اولیه به مرکز درمانی منتقل شده است .



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۹
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری مسابقات دارت و فوتبال دستی در این شعبه خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان به مناسبت هفته هلال احمر مسابقات دارت و فوتبال دستی ویژه اعضای جوانان و امدادگران این شعبه برگزار شد.

به گفته ی علیرضا معین الدینی در آخرین روز از هفته ی هلال احمر  یک دوره مسابقه دارت انفرادی و فوتبال دستی گروهی بین اعضای جوانان و امدادگران پسر جمعیت هلال احمر ماهان برگزار شد.

وی گفت : این مسابقات با حضور 18 نفر در بخش دارت انفرادی و 8 تیم ، دو نفره در فوتبال دستی برگزار شد که در مسابقات دارت آقایان حمید رضا معین الدینی ،پژمان فرمیتنی و محمد کاراموزیان حائز رتبه های اول تا سوم  و در بخش فوتبال دستی تیم نجاتگران ماهان ( سجاد معین الدینی  و محمد جواد خالقی) به عنوان قهرمان انتخاب شدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۵۳
روابط عمومی

 رئیس جمعیت هلال احمر ماهان : از برپایی اردوی یکروزه تجلیل از فعالین طرح های نوروزی و هفته هلال احمر ماهان خبر داد.

 به گفته ی علیرضا معین الدینی این اردوی یکروزه در آخرین آدینه از اردیبهشت ماه  به همت رستوران شب های تیگران ماهان در اردوگاه سپاه سکنج برگزار شد.

وی گفت حضور در فعالیت های هلال احمر مستلزم دوری از خانواده است و تک تک اعضای خانواده را درگیر می کند پس در هلال احمر فعالیت یک فرد معنا ندارد و فعالیت ها بر روی کل اعضای خانواده تاثیر مستقیم دارند بنابراین برای تجلیل از صبر و بردباری خانواده های اعضای حاضر در طرح های نوروزی و فعالین در فعالیت های این شعبه  اردوی سکنج به صورت خانوادگی برگزار شد.

معین الدینی صعود اعضا به آبشار سکنج را که با هدف ایجاد نشاط و پویایی اعضا و بالا بردن توان امدادی تیم امداد و نجات کوهستان را بخش جذاب اردو دانست و افزود : در این برنامه تعدادی از اعضای حاضر با حمایت تیم امداد و نجات کوهستان ماهان پس طی مسیری 4 کیلومتری در دره سکنج و در امتداد رودخانه به آبشار زیبای سکنج صعود کردند.

وی برپایی مسابقه طناب کشی بین اعضای پسر این جمعیت و بسجیان کرمان را یکی دیگر از برنامه های اردو اعلام کرد که با پیروزی تیم هلال احمر ماهان به پایان رسیده است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۲۱
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدای ماهان توسط اعضای جوانان و امدادگران این شعبه خبر داد


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی با بیان اینکه شهدا برای زنده نگه داشتن آرمانهای انقلاب از هیچ کوششی دریغ نکردند گفت : به پاس تمام رشادت های شهدای هشت سال دفاع مقدس اعضای جوانان و امدادگران ماهان اقدام به عطر افشانی و غبار روبی گلزار شهدای این شهر کردند .

به گفته ی وی اعضای جوانان ،امدادگران ، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر ماهان در آخرین روز از هفته هلال احمر با حضور خود در گلزار شهدای  ماهان با عطر افشانی ، غبار روبی و گل افشانی  مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدای انقلاب و شهدای مبارزه با مواد مخدر به تربیت پاک این شهدا ادای احترام و با آرمان های امام راحل تجدید بیعت کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۰۴
روابط عمومی

مسئول امور جوانان هلال احمر ماهان از اجرای مسابقات شهرستانی طرح دادرس دانش آموزان پسر مدارس ماهان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در سوانح)  دانش اموزان پسر مدارس ماهان در چهارمین  روز از هفته هلال احمر برگزار شد.

به گفته طاهره خالقی مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان در این مسابقات دانش آموزان مدراس پسرانه ماهان در آیتم های احیای قلبی ریوی (CPR)، اطفای حریق ، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و چادرزنی  با هم به رقابت پرداختند

وی با اشاره به رقابت تنگاتنگ این دانش آموزان وآمادگی خوب آنان برای حضور در مسابقات از انتخاب مدرسه ی نمونه دولتی شهید مهدوی  به عنوان رتبه برتر بر اساس مجموع امتیازات خبر داد و افزود : این تیم 14 نفره به مسابقات مرحله ی استانی اعزام خواهد شد



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۴۸
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از اهدای 27000 سی سی خون در طرح انتقال خون ماهان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان ایستگاه سیار اهدای خون با شعار اهدای خون اهدای زندگی همزمان با چهارمین روز از هفته هلال احمر در جمعیت هلال احمر ماهان برپا شد.

به گفته ی علیرضا معین الدینی در این امر خداپسندانه اعضای جوانان ، داوطلبان ، امدادگران،نجاتگران و کارمندان جمعیت هلال احمر ماهان به همراه  اقشار مختلف مردم این شهر و مسئولین برای زندگی بخشیدن به همنوعان خود شرکت کردند .

وی در ادامه از مراجعه 80 نفر از مردم و جوانان وامدادگران ماهان به ایستگاه انتقال خون ماهان خبر داد و افزود از 80 نفر مراجعه کننده ، 60 نفر موفق به اهدای خون شدند که در مجموع 27000 سی سی خون توسط ایثارگران خون ماهان اهدا گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۰۱
روابط عمومی

مسئول امور جوانان ماهان از  اجرای طرح غنچه های سرخ با هدف تشویق جامعه به اهدای خون خبر داد

ب ه گزارش روابط  عمومی جمعیت هلال احمر ماهان طاهره خالقی از اجرای طرح غنچه های سرخ با هدف آشنایی غنچه ها با اهدای خون و تشویق جامعه به این عمل خداپسندانه اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح محله عاری از اعتیاد غنچه ها با اهدای شاخه گل از افراد می خواستند عمل ناپسند کشیدن سیگار را که به سلامت فرد و جامعه آسیب وارد می کند کنار بگذارند ،خاطر نشان کرد در طرح غنچه های سرخ بر خلاف طرح محله عاری اعتیاد ، غنچه ها با اهدای شاخه ی گل افراد را به انجام عمل شایسته و خداپسندانه اهدای خون را که سلامت و نشاط فرد را به دنبال دارد و حیات بخش زندگی دیگران است تشویق کردند و از نزدیک با پروسه اهدای خون آشنا شدند.

این مسئول در ادامه گفت : در حاشیه اجرای این طرح غنچه ها با بازدید از هلال احمر با رئیس جمعیت هلال احمر ماهان و مسئول امور جوانان دیدار کردند و رئیس جمعیت به همراه امدادگران بخش های هلال احمر و تجهیزات امداد و نجات را برای غنچه ها معرفی کردند


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۴۷
روابط عمومی

مسئول امور جوانان هلال احمر ماهان از اجرای مسابقات شهرستانی طرح دادرس دانش آموزان دختر مدارس ماهان خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در سوانح)  دانش اموزان دختر مدارس ماهان در سومین روز از هفته هلال احمر برگزار شد.

به گفته طاهره خالقی مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان در این مسابقات دانش آموزان مدراس دخترانه ماهان در آیتم های احیای قلبی ریوی (CPR)، اطفای حریق ، پانسمان و بانداژ، آتل بندی و چادرزنی  با هم به رقابت پرداختند

وی با اشاره به رقابت تنگاتنگ این دانش آموزان وآمادگی خوب آنان برای حضور در مسابقات از انتخاب مدرسه ی نمونه دولتی هاجر به عنوان رتبه برتر بر اساس مجموع امتیازات خبر داد و افزود : این تیم 14 نفره به مسابقات مرحله ی استانی اعزام خواهد شد.

خالقی خاطر نشان کرد که مسابقات شهرستانی طرح ملی دادرس دانش اموزان پسر مدارس ماهان همزمان با چهارمین روز از هفته ی هلال احمر برگزار خواهد شد.


تصاویر در ادامه مطلب

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۱:۰۰
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برپایی اردوی یکروزه تیم فوتسال جمعیت هلال احمر ماهان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان از نونهالان و نوجوانان عضو تیم فوتسال جمعیت هلال احمر ماهان در قالب یک اردوی یکروزه قدردانی شد.

به گفته علیرضا معین الدینی رئیس جمعیت هلال احمر ماهان این اردو در سومین روز از هفته هلال احمر و با هدف قدرانی و افزایش نشاط و انرژی در نوجوانان و نونهالان عضو تیم فوتسال ماهان برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد که تمام هزینه های برگزاری این اردوی توسط یکی از دواطلبان خیر جمعیت هلال احمر ماهان تامین گشته است.

تیم فوتسال جمعیت هلال احمر ماهان در دو رده سنی نونهالان و نوجوانان در مسابقات شهرستانی و استانی حضور دارد و تاکنون حائز چندین رتبه استانی و شهرستانی شده است.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۵۳
روابط عمومی

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری دوره های آموزش امداد و کمک های اولیه و اجرای مانور زلزله در مرکز پیش دبستانی این جمعیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان طاهره خالقی از برگزاری دوره های آموزش امداد و کمک های اولیه به غنچه های تحت پوشش این جمعیت خبر داد و افزود: در این دوره ها که به مناسبت هفته هلال احمر در مهد و پیش دبستانی آرمین برپا شد غنچه ها با تجهیزات کیف نجات،ایمنی در برابر زلزله،بانداژ و پانسمان ، شستشوی زخم و ... آشنا گشتند .

وی با اشاره به آمادگی کودکان در فراگیری آموزه های امدادی ، اجرا مانور  ویژه کودکان را گامی موثر در جهت افزایش ایمنی در برابر زلزله در مدارس دانست و افزود  آموزش نکات ایمنی در برابر زلزله در مدارس ، انواع پناه گیری ، اموزش بانداژ و انواع حمل  و اجرای مانور فرضی زلزله از جمله فعالیت های انجام شده در دومین روز از هفته هلال احمر در مرکز پیش دبستانی آرمین می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۱۸
روابط عمومی