جمعیت هلال احمر ماهان

جمعیت هلال احمر ماهان
جمعیت هلال احمر ماهان در سال 1345در شهر ماهان توسط خیرین و کمکهای مردمی تاسیس شد.که هم اکنون دارای 80 امدادگر ، 120 نفر اعضای جوانان، 50 نفر داوطلب، 20 نفر عضو تیم امداد و نجات کوهستان که بصورت حرفه ای انجام وظیفه میکنند و دارای کانون های آزاد ،دانش آموزی و طلاب که با170 نفر عضو در حال فعالیت است.و این موسسه در حوزه های امدادونجات،جوانان ،داوطلبان و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است.
نویسندگان

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) بسته های حمایتی توسط داوطلبان این جمعیت بین مستمندان توزیع شد.به گفته ی معین الدینی رئیس جمعیت هلال احمر ماهان این مواد غذایی توسط خیرین ماهانی به جمعیت هلال احمر ماهان اهدا گردیده و توسط داوطبین این جمعیت بین مستمندان توزیع شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۶:۵۳
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان مراسم شب یلدا در کانون غنچه های جمعیت هلال احمر ماهان برگزار شد . به گفته ی علیرضا معین الدینی رئیس جمعیت هلال احمر ماهان  این مراسم به علت تقارن شب یلدا با شب رحلت پیامبر اکرم (ص)  در روز شنبه 29 اذر ماه در مهد آرمین ماهان اجرا گردید و غنچه ها پس از  چیدن کرسی و نشستن به دور آن به طور عملی با آیین باستانی  یلدا آشنا شدند . قصه گویی ،شعر  خوانی ، آشنایی غنچه ها با سنت های انجام شده در شب یلدا از برنامه های این مراسم بود .





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۶:۳۴
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان ممسابقات دو و میدانی دانش آموزان مدارس ماهان توسط اکیپ امداد جمعیت هلال احمر ماهان پوشش داده شد این مسابقات در مورخه ی 26 آذر 93 در محور هفت باغ برگزار شد .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۹۳ ، ۱۸:۱۲
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با هفته گرامی داشت داوطلب و روز کوهستان برنامه کوهنوردی ویژه اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر ماهان در کوه های هودی این شهر  برگزار شد در این برنامه اعضای داوطلب همراه با رئیس جمعیت قله هودی ماهان را فتح کردند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۹۳ ، ۱۹:۱۰
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر  ماهان در آستانه نزدیک شدن به اربیعن حسینی امدادگران جمعیت هلال احمر ماهان اقدام به برپایی ایستگاه کمک های مردمی در مسجد جامع ماهان نمودند. به گفته ی معین الدینی ریئس جمعیت هلال احمر ماهان این ایستگاه به منظور جمع آوری کمک های مردمی جهت ساخت مراکز درمانی توسط هلال احمر ایران  در نجف ، کاظمین و کربلا برپا گردید و مقداری وجه نقد توسط مردم  دیندار ماهان برای این امر خداپسندانه اهدا شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۳ ، ۱۸:۱۱
روابط عمومی


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان اکیپ های مختلف جمعیت هلال احمر ماهان در همایش سراسری پیاده روی این شهرستان که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بسیج برگزار گردید حضور یافتند.

به گفته معین الدینی رئیس این جمعیت این اکیپ ها شامل دو اکیپ امدادی از اعضا واحد امداد و نجات که مسیر پیاده روی را پوشش می دادند و دو ایستگاه سلامت ویژه خواهران و برادران از اعضای واحد جوانان و برپایی چند ایستگاه صلواتی در مسیر و محل گلزار شهدای ماهان می باشند.

این همایش در روز 14آذر ماه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بسیج  در مسیر 7 کیلومتری باغ شاهزاده ماهان تا گلزار شهدای این شهر  با حضور مسئولین و مردم برگزار گردید
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۰:۰۲
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان  همزمان با شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس بخشدار ، رئیس آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین  این شهر  از مانور های اجرا شده توسط جمعیت هلال احمر ماهان در هنرستان شهید ایرانمنش و مهد کودک آرمین  ماهان بازدید نموند.

زهرودی بخشدار ماهان با حضور در جمع امدادگران و اعضای جوانان  و دانش آموزان مدرسه ی ایرانمش ضمن قدردانی از فعالیت های جمعیت هلال احمر در تمامی عرصه ها به ویژه آموزش های امدادی ، برگزاری مانور های فرضی را عاملی برای آمادگی در برابر زلزله دانست و افزود با برنامه ریزی های طولانی مدت می توانیم گام هایی مثبت در جهت مقاوم سازی مدارس و کاهش آسیب های ناشی از زلزله برداریم .

زمانی ریاست آموزش  و پرورش ماهان در جمع غنچه های این شهر ضمن تشکر از فعالیت های آموزشی واحد جوانان جمعیت هلال احمر ماهان در مدارس و مهد کودک ها ، ذهن هوشیار کودکان را آماده پذیرش آموزه های امدادی دانست و افزود با آموزش دانش آموزان در سنین پایین می توانیم در آینده جوانانی آماده در برابر حوادث داشته باشیم  که در برابر  بحران ها مقاوم باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۶:۲۶
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس مانور فرضی زلزله در مهد آرمین  این شهر  برگزار شد. به گفته طاهره خالقی مسئول جوانان جمعیت هلال احمر ماهان مانور فرضی زلزله با شعار” آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است؟" در مهد کودک آرمین این شهر توسط کانون غنچه های این جمعیت اجرا شد . وی با اشاره به آمادگی کودکان در فراگیری آموزه های امدادی ، اجرا مانور  ویژه کودکان را گامی موثر در جهت افزایش ایمنی در برابر زلزله در مدارس دانست و افزود  آموزش نکات ایمنی در برابر زلزله در مدارس ، انواع پناه گیری ، اموزش بانداژ و انواع حمل  و اجرای مانور فرضی زلزله از از جمله فعالیت های انجام شده برای غنچه های ماهان در روز ایمنی در برابر زلزله در مدارس  می باشد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۶:۰۱
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان همزمان با شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس مانور فرضی زلزله در مدارس این شهر برگزار شد.

به گفته ی معین الدینی مانور فرضی زلزله با  شعار” آیا مدرسه من در برابر زلزله ایمن است؟"  با مشارکت واحد جوانان و امداد و نجات جمعیت هلال احمر ماهان ، آموزش و پرورش و آتش نشانی این شهر و با حضور مسئولین در مدرسه ی شهید ایرانمنش اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این مانور با  هدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ایجاد و ارتقای مهارتهای فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان برگزار شد افزود قبل از اجرای مانور در این مدارس دانش آموزان به طور عملی  با راههای ایمنی در برابر زلزله در مدارس، انواع پناه گیری و امداد و کمک های اولیه در موقع زلزله آشنا گردیدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از حضور تیم های کوهستان ،آنست ، اسکان اضطراری ، امداد و کمک های اولیه ، جستجو و نجات در آوار و پشتیبانی در این مانور خبر داد و فعالیت های انجام شده توسط این تیم ها را به شرح ذیل اعلام نمود: 

1-اعزام تیم جستجو و نجات در آوار

2- جستجو و نجات مصدومین توسط تیم  آنست 

3- برپایی کار گاه تریاژ

4- برپایی کارگاه تیرول

5- انتقال مصدومین با بسکت و سفره ی نجات از ارتفاع توسط تیرول

6- انجام عملیات صعود و فرود 

7- برپایی اردوگاه اسکان اضطراری 

8- اطفائ حریق 






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۳ ، ۱۵:۳۲
روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان در مورخه ی 6 آذر 93  حادثه واژگونی یک دستگاه پراید به پایگاه امداد و نجات جاده ای این جمعیت گزارش گردید. به گفته حسینی مسئول امداد  جمعیت ماهان این حادثه در ساعت 14.30 محور کرمان به بم و 10 کیلومتری شهر ماهان رخ داد و1 مصدوم بر جای گذاشت . فرد مذکور با ست  سنگین  رهاسازی و تحویل اورژانس 115 ماهان شد

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آذر ۹۳ ، ۱۸:۵۴
روابط عمومی