جمعیت هلال احمر ماهان

جمعیت هلال احمر ماهان
جمعیت هلال احمر ماهان در سال 1345در شهر ماهان توسط خیرین و کمکهای مردمی تاسیس شد.که هم اکنون دارای 80 امدادگر ، 120 نفر اعضای جوانان، 50 نفر داوطلب، 20 نفر عضو تیم امداد و نجات کوهستان که بصورت حرفه ای انجام وظیفه میکنند و دارای کانون های آزاد ،دانش آموزی و طلاب که با170 نفر عضو در حال فعالیت است.و این موسسه در حوزه های امدادونجات،جوانان ،داوطلبان و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است.
نویسندگان

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از تجلیل اعضای فعال این شهرستان توسط حجت الاسلام سجادی نیا نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی اظهار داشت :حجت الاسلام سجادی نیا در 28 مرداد ماه در بازدید از شعبه ماهان در جمع امدادگران و جوانان این شعبه حضور یافت.

وی گفت : حجت الاسلام سجادی نیا در نشست صمیمی با اعضا از آنان خواست نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت نباشند و مانند لحظه ی صفر همیشه در برابر تمامی مسائل آماده باشند.

معین الدینی افزود : در این نشست صمیمی از محمد مهدی ایرانمنش نائب قهرمان مسابقات بین المللی ترکیه،سجاد معین الدینی نجاتگر برتر ، محمد امین نادر نژاد و مصطفی کارگر ناجیان کودک چهار ساله و وحیده سلیمانی خبرنگار داوطلب جمعیت هلال احمر ماهان توسط حجت الاسلام سجادی نیا تجلیل شد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۶
روابط عمومی

مسئول امور جوانان جمعیت هلال احمر از برگزاری دوره آموزشی چادرزنی ویژه اعضای خواهر کانون آزاد ماهان در دهه ی کرامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان طاهره خالقی اظهار داشت : این دوره در  راستای اجرای طرح تابستانه نشاط و امید و با هدف  غنی سازی اوقات فراغت در دهه ی کرامت در جمعیت هلال احمر ماهان برگزار شد.

وی گفت :در این دوره 20 نفر از اعضای خواهر کانون آزاد ماهان حضور داشتند.

خالقی یادآور شد : در این دوره اعضا با مباحث اسکان،اصول صحیح چادر زنی در شرایط اضطراری آشنا شدند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۶
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از نائب قهرمانی نوجوان عضو این جمعیت در مسابقات بین المللی کاراته سبک کیوکوشین ترکیه خبر داد.


علیرضا معین الدینی گفت:محمد مهدی ایرانمش عضو 13 ساله این جمعیت از چهار سال قبل کاراته را به طور حرفه ای شروع کرده است و تاکنون حائز رتبه هایی در سطح استانی، کشوری و بین المللی بوده است.

وی اظهار داشت : این مسابقات از مورخه 13/5/94 لغایت 22/5/94 و با حضور ورزشکارانی از کشورهای ارمنستان ، تاجیکستان ، افغانستان ، پاکستان ، جمهوری آذربایجان و ایران در شهر استانبول برگزار گردید ، که از کشور جمهوری اسلامی ایران نیز 22 کاراته کا حضور داشتند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۸
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از اهدای 19000 سی سی خون توسط امدادگران وجوانان این جمعیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی گفت :ایستگاه سیار اهدای خون به مناسبت شهادت امام  جعفر صادق (ع) در جمعیت هلال احمر ماهان برپا شد.

وی افزود : در این امر خداپسندانه جوانان ، امدادگران و مردم ماهان 19000 سی سی خون خود را برای زندگی بخشیدن به همنوعان خود اهدا کردند.

معین الدینی تصریح کرد : هر قطره خون سالمی که اهدا گردد می تواند ناجی جان یک فرد باشد و بر هر فردی لازم است در صورت امکان در این امر خداپسندانه شرکت کند.

تصاویر در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۰
روابط عمومی


رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از مصدوم شدن 6 نفر در اثر برخورد یک دستگاه خودرو زانتیا با یک دستگاه خودرو تیوتا در جاده هفت باغ ماهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو زانتیا با یک دستگاه خودرو تیوتا درساعت 18 امروز در جاده هفت باغ ماهان 6 نفر مصدوم شدند.

وی گفت: اکیپ امداد و نجات ماهان بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع حادثه به محل تصادف اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان یادآور شد: مصدومین پس از انجام اقدامت اولیه  توسط  آمبولانس هلال احمر و 115 به مراکز درمانی منتقل شدند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۳
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان گفت :جوانان، امدادگران و کارمندان جمعیت هلال احمر ماهان از دو شهید غواص در این شهر استقبال کردند.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی اظهار داشت: آیین استقبال از شهدای غواص شهر ماهان در نوزدهمین روز از مرداد ماه از میدان آزادی تا میدان امام خمینی این شهر برگزار شد.

وی افزود : جوانان ، امدادگران و کارمندان این شعبه با حضور پر شور خود ، اثبات کردند همیشه پیرو خط شهدا هستند و دنباله رو آنان خواهند بود.

معین الدینی از برپایی ایستگاه صلواتی در میدان امام خمینی ماهان توسط جواانان خبر داد و گفت پوشش امدادی این مراسم در طول مسیر استقبال و میدان امام بر عهده امدادگران و نجاتگران پایگاه جاده ای این جمعیت بوده است

تصاویر در ادامه مطلب 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۶
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از قهرمانی تیم والیبال جوانان این جمعیت در مسابقات جام رمضان شهرستان ماهان خبر داد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی گفت : مسابقات جام رمضان والیبال شهرستان ماهان با حضور 12 تیم در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی افزود فینال این مسابقات با عنوان یادمان شهدای غواص 17 مرداد ماه برگزار و  تیم والیبال جوانان این جمعیت موفق به کسب کاپ طلای این جام شد.

معین الدینی با اشاره با تاثیرات مثبت ورزش بر جوانان تصریح کرد :حضور جوانان در مسابقات ورزشی باعث بالا رفتن پویایی و آمادگی بدنی آنان می شود.

وی ادامه داد:به همین منظور  کلاس های آموزشی والیبال  ویژه خواهران و برادران و فوتسال ویژه برادران در قالب طرح نشاط و امید برای اعضای جوانان جمعیت هلال احمر ماهان در حال برگزاری است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۲
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری دوره امداد عمومی ( تکمیلی ) ویژه اعضای جوان این جمعیت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی  جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی گفت : دوره  پیشرفته امداد عمومی با حضور 32 فراگیر در ماهان برگزار شد.

وی ادامه داد : این 32 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر ماهان هستند که دوره امداد و کمک های اولیه را سپری نموده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان هدف از برگزاری این دوره را بالا بردن سطح آموزش های امدادی اعضا بیان کرد و افزود : پس از سپری کردن این دوره افراد می توانند به عضویت سازمان امداد و نجات در آیند.

معین الدینی اظهار داشت : در این دوره اعضای جوانان ماهان مباحثی از قبیل : مروری بر کمکهای اولیه ، آشنایی با تجهیزات امدادی ، اسکان اضطراری ، ارزیابی ، نقشه خوانی و کار با قطب نما و ... را فرا گرفتند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۰۷
روابط عمومی

رئیس جمعیت هلال احمر ماهان از برگزاری دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی منطقه یک استان کرمان به میزبانی ماهان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی تصریح کرد: دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی با هدف فراگیری مهارت ها و تخصص های پیش بیمارستانی توسط امدادگران در حوادث جاده ای در ماهان آغاز شد.

وی گفت: دوره تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی برادران منطقه یک به میزبانی ماهان با حضور 32  امدادگر از شهرستان های ماهان،کرمان ، بردسیر ، گلباف و .. در حال برگزاری است.

معین الدینی  افزود: این دوره پنج روزه از دهم تا پانزدهم مرداد ماه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این دوره امدادگران با موضوعاتی از قبیل لوله گذاری، سرم تراپی و تجویز دارو و دارو درمانی، نحوه حمل مصدوم و ... به صورت تئوری و عملی  آشنا و مطالب لازم را فرا می گیرند تا در زمان حادثه بتوانند آن را بکار گیرند .

تصاویر در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۲
روابط عمومی

کودک 4 ساله با اقدام به موقع دو جوان امدادگر نجات یافت 
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر ماهان علیرضا معین الدینی رئیس این شعبه از نجات جان دختر بچه 4 ساله توسط دو جوان امدادگر این شهرستان خبر داد.
وی گفت: شب گذشته در یک مهمانی خانوادگی دختر بچه 4 ساله هنگام خوردن شام به علت پریدن غذا دچار خفگی می شود و اقدام به موقع دو امدادگر جوان هلال احمر ماهان این کودک را از مرگ حتمی نجات می دهد.
معین الدینی افزود این دو امدادگر ابتدا با مخالفت خانواده برای انجام اقدامات اولیه روبرو شدند اما با اصرار و انجام مانور هایملیخ جان دختر بچه را نجات دادند.
معین الدینی یادآور شد این حوادث همیشه در هر خانواده ای ممکن است به وقوع بپیوندد پس لازم است افراد در زمینه امداد و کمک های اولیه آموزش های لازم را ببینند .
مصطفی کارگر و محمد امین نادرنژاد دو جوان امدادگر شهرستان ماهان هستند که از نوجوانی به هلال احمر پیوستند و بعد از سپری کردن دوره های امدادی اکنون به عنوان نجاتگر در فعالیت های جوانان و امداد جمعیت هلال احمر ماهان حضور دارند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۹:۰۷
روابط عمومی